23 november 2014

Vintage op de antiek- en brocantemarkt!


Toch nog een voordeel gevonden aan onze tijdelijke verhuis! We woonden sowieso al dichtbij... maar uitkijken op de antiekmarkt heeft toch net dat ietsje meer. Het goede weer van de afgelopen maanden zorgde voor heel wat verloop. Bij slecht weer zijn er niet enkel minder bezoekers maar ook beduidend minder handelaars. Alvast een tip: plan je bezoek altijd op een zonnige dag. Vandaag was weer zo'n dag en die lieten we natuurlijk niet voorbij gaan. Dit keer nam ik ook mijn fototoestel mee. Het viel me op dat er de laatste tijd toch heel wat vintage te vinden valt en daar wilde ik graag een beeldreportage van maken.

Ik liet me dit keer enkel verleiden tot de aankoop van twee glazen stolpjes. Grote en middelgrote exemplaren vind je altijd met de vleet, maar deze kleintjes... De schattige Bambi op de tweede foto hier beneden had ik ook wel willen meenemen. Alleen was hij met zijn 55 euro een beetje te duur om over te onderhandelen.


Boch servies bij de vleet.
Ik kocht hier een tijdje geleden een mintgroene porseleinen Melita koffiefilter. 

Super leuke Bambi, maar helaas te duur.

Een van mijn favoriete stands. Ik koop nooit, omdat ik zelf al zoveel prullen heb.
Maar deze stand is altijd zo'n mooi geheel dat je wel even moet blijven stilstaan en gewoon kijken.

Leuke standhouder met vintage lampen... Helaas de mooiste hebben wij weer mee.


Een vintage buggy vind je altijd. Hebben we natuurlijk ook al weer.

Typisch standje, met ook grote glazen karaffen en zo meer...

Valiezen...

Vintage meubilair en leuke hebbedingen

Oude industriële lampen vind je bij verschillende handelaars.

Grappige stand met veel reclamemateriaal van vroeger






Sleeën met dat tikje meer.

Aan insecten in doosjes geen gebrek.

Bij deze handelaar stel je zelf je dozen samen met de vlinders en insecten naar keuze.

Stolpen in allerlei maten. Heel wat handelaars bieden ze aan.
Zorg dat je eerst wat prijzen vergelijkt, want ze zijn niet allemaal even duur.

Het is duidelijk het moment om vintage kerstdecoratie te scoren.

Jammer, maar wij kochten vorige week al drie paar kerstlampjes.

Verborgen schat tussen de rest van de 'kitsch': metalen lamp.

Op zoek naar een oude radio of platenspeler, geen probleem. 

Een vaste kraam op de markt: oude klinken enzovoort...

Deze klinken hebben wij op een aantal deuren in ons huis en we zouden ze graag overal willen.
Eerst nog eens natellen hoeveel we er nodig hebben, en dan een prijsje vragen.

Klassieke luchters zijn niet zo mijn ding,
hoewel de onderdelen wel tof zijn als kerstdecoratie.
Vanaf 1 euro...

Super schattig die kleine naaimachines.
Maar wij scoorden twee weken geleden al een mintgroen exemplaar.

Vintage fournituren.
Echte oude handdoeken aan schappelijke prijzen.


Lockers en lampen = altijd present!

Kastjes voor naaifreeks. Helaas te duur: prijzen vanaf 70 euro...

Ik heb niet naar de prijs gevraagd, maar deze sprak me wel aan. 

Een robot, iemand?

Voor wie het voelt kriebelen en niet weet wat gedaan op een mooie zondagvoormiddag
is Tongeren the place to be!








4 opmerkingen:

  1. Ik moet toch echt eens in Tongeren raken op zondag... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel te gevaarlijk, daar zo dichtbij wonen, dat zou niet goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, Julie, een vermelding in La Maison Victor! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, zelf nog niet opgemerkt. Ik zal hem nog eens moeten doorsnuffelen!

    BeantwoordenVerwijderen